Institutional evaluation of Brazilian Higher Education: a review of instruments to offer e-learning courses

Authors

DOI:

https://doi.org/10.24220/2318-0870v26e2021a5064

Keywords:

Evaluation. Distance Education. National Higher Education Assessment System.

Abstract

This article seeks to review the instruments for institutional accreditation and re-accreditation, and the accreditation of distance learning courses in their evaluative aspects, considering the theoretical studies of Almerindo Janela Afonso, José Dias Sobrinho and Daniela da Costa Britto Pereira Lima. The objective is to verify the focus given by the government in the evaluation of distance education, highlighting its characteristics, trends, and possible inductions. For its development, a bibliographic and documents survey was used. The time frame covers the period from 2014 to 2018. The conclusion is that the instruments are mechanisms of mostly regulatory policy for distance education, with a minor emphasis on methodology and communication (which are important characteristics for the provision of quality distance education), and consequently, its learning evaluation.

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Author Biographies

Flávia Magalhães Freire, Universidade Federal de Goiás, Faculdade de Educação, Pró-Reitoria de Extensão e Cultura.

Faculdade de Educação, Programa de Pós-Graduação em Educação

Daniela da Costa Britto Pereira Lima, Universidade Federal de Goiás, Faculdade de Educação, Programa de Pós-Graduação em Educação.

Faculdade de Educação, Programa de Pós-Graduação em Educação

Leila Cristina Borges, Universidade Federal de Goiás, Faculdade de Educação, Programa de Pós-Graduação em Educação.

Faculdade de Educação, Programa de Pós-Graduação em Educação

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Published

2021-05-25

How to Cite

Freire, F. M., Lima, D. da C. B. P., & Borges, L. C. (2021). Institutional evaluation of Brazilian Higher Education: a review of instruments to offer e-learning courses. Revista De Educação PUC-Campinas, 26, 1–17. https://doi.org/10.24220/2318-0870v26e2021a5064