INTERPRETATION OF TEXTS: THE DEAF STUDENT IN CONTEXT
Keywords:
Deaf Education, lnclusion , Teacher KnowledgeAbstract
This study presents a teacher's report and a reflexive analysis of the difficulties of her deaf student in an inclusive classroom, related to the interpretation of texts in Portuguese. By changing attitudes, we seek to form new conceptions about teaching and learning, as wely as to define the role of the special education professional in an inclusion situation - conceptions which tend to maintain the teacher in a constant process of reflection about his pedagogical activity in daily educational énvironment.
Downloads
References
BRITO, Lucinda Ferreira. Aquisição de português por surdos. Rio de Janeiro: UFRJ, 1996.
BRASIL. Secretaria de Educação Especial. A educação dos surdos. Giuseppe Rinaldi et al (Org.). v. li. Brasília/DF: MEC/SEESP: 1997.
CASELLI, M.C. et al. Linguaggio e sordita: parole e segni per L'educazione dei sordi. Firenze: La Nueva Editrice, 1994.
GÓES, Maria Cecília Rafael de. Linguagem, surdez e educação. Campinas, SP: Autores Associados, 1996.
MARCHIORI, E.; Souza, V.; ARRUDA, P.; SILVA, R. TEIXEIRA, D.;SILVA, F. e CAPELLINI, S. A Comunicação total e as dificuldades na construção da escrita do deficiente auditivo. ln: Anais do Seminário: Surdez, cidadania e educação: refletindo sobre os processos de exclusão e inclusão. Rio de Janeiro: INES, 19-22 outubro, 1998,p.146-151.
MAZZOTT A, Marcos. Tendências da formação de professores excepcionais e sua correlação com as características da educação especial. ln: Revista Brasileira de Educação Especial. Piracicaba, v. 1, n. 1, 1992, p. 7-13.