THE EVALUATION AND ITS INNOVATIVE POTENTIAL IN THE EDUCATION PROCESSES IN THE AREA OF APPLIED SOCIAL SCIENCES
Keywords:
Learning Evaluation, Pedagogical Work Organization, University Management, Pedagogic Project, Higher EducationAbstract
The present study systemizes the main ideas about the higher education challenges, which were brought out by researches working in the Applied Social Sciences Area. Such ideas are considered references in the professional and teaching fie/ds. From the researches' speech, our study took the aspects related to the learning evaluation, which is a decisive piece in the innovation processes oh the graduation teaching.
Downloads
References
BALZAN, Newton Cesar. O papel do professor frente aos desafios de uma sociedade em processo de mudança acelerada. Caderno de Textos Educação. v.2, nQ 3, CCHE, UNAMA, Dezembro, 1997.
FREIRE, Paulo. Pedagogia da autonomia: saberes necessários à prática educativa. São Paulo: Paz e Terra, 1996.
FREITAS, Luiz Carlos. Crítica da organização do trabalho pedagógico e da didática. Campinas: Papirus, 1995.
GIROUX, Henry. Jovens, diferença e educação pós-moderna. ln: Castells, M. et ai. Novas perspectivas críticas em educação. Porto Alegre: Artmed, 1996.
HADJI, Charles. Pensar e agir a educação: da inteligência do desenvolvimento ao desenvolvi mento da inteligência. Porto Alegre: Artmed, 2001.
PISTRAK. Fundamentos da escola do trabalho. São Paulo: Brasiliense, 1981.
JESUS, M. H.T.P. As perguntas dos alunos como meio auxiliar de ensino-aprendizagem: contributos para uma prática auto-reflexiva. ln: Alarcão, 1. (org.) Supervisão de professores e inovação educacional. Aveiro: CIDINE, 1995.
MADAUS, G. F. The influence of testing on the currículo. ln: L. N. Tanner (Ed.) Criticai lssues in Curriculum.Eighty-seventh Yearbook ofthe National Society for the Study of Education. Parte 1, p. 83-121, Chicago: UniversityofChicago
Press, 1988.
MEIRIEU, Philippe. Aprender... sim, mascomo? 7. ed., Porto Alegre: Artmed, 1998.
PINEDO, V. Tsunami: construindo organizações capazes de prosperar em maremotos. São Paulo, Ed. Gente, 2002.
SIROTA, Regine. A escola primária no cotidiano. Petrópolis, RJ: Vozes, 1997.
SANTOS, Boaventura de Sousa. Pela mão de Alice: o social e o político na pós-modernidade. 2. ed. São Paulo: Cortez,1995.
SORDI, Mara Regina Lemes De. Relatório técnico de pesquisa. PUC-Campinas, 2002.