THE CLASSICAL AUTHORS AND THEIR INFLUENCE IN THE CONSTRUCTION OF THE CHILDHOOD'S MODERN CONCEPT
Keywords:
Classical authors, Philosophical reflection, ChildhoodAbstract
This arlicle aims to highlight the imporlance of conceptual design in childhood's teacher education. Explores the relationship between teacher's knowledge and his research, demonstrating the need for philosophical ref/ection in this context. Thus, it emphasizes the imporlance of knowing the classical authors that influenced the construction of the childhood's concept until the Philipe Aries, considered a modem c/assic in the historical and social study of childhood.
Downloads
References
AGOSTINHO, Santo. De magistro. Disponível em:<http://www.dominiopublico.com.br>.Aces so em: abr. 2009.
ARIÊS, P. História social da criança e da família. Rio de Janeiro: Zahar Editores, 1978.
ARISTÓTELES. Ética a Nicômaco. São Paulo: Martin Claret, 2007.
AZEVEDO, H.H.O. Formação inicial de profissio nais de educação infantil:desmistificando a sepa ração cuidar educar. Tese (Doutorado)- Universi dade Estadual de Piracicaba, Piracicaba, 2005.
BACON, F. Novum Organum. Disponível em:< http://br.egroups.com1group/acropolis>. Aces so em: mar. 2009.
DESCARTES, R. Discurso do método. São Paulo: ícone, 2006. (Coleção Fundamentos do Direito).
GHIRALDELLI Jr, P. Os nomes de infância. Porto Alegre: UFRGS, 2000.
HESSEN, J. Teoria do conhecimento. 7. ed. Coimbra: Armênio Amado, 1987. p.29-68.
HEYWOOD, C. Uma história da infância: da Idade Média à época contemporânea no Ociden te. Porto Alegre: Artmed, 2004.
KOHAN, O.W. Infância e educação em Platão. Educação e Pesquisa, São Paulo, v. 29, n. 1, p.11-26, 2003.
KUHLMANN Jr.,M. lnfânciaeeducaçãoinfantil: uma abordagem histórica. Porto Alegre:Media ção, 1998.
PLATÃO. A República. São Paulo: Martin Claret,2001.
PLATÃO. O Banquete. Disponível em: . Acesso em: mar. 2009.
ROUSSEAU, J.J. Emiliooudaeducação. 2. ed. São Paulo: Martins Fontes, 1999.