DEALING WITH THE PROBLEM OF THE ROLE OF EVALUATION OF LEARNING IN INNOVATIVE METHODOLOGIES IN THE HEALTH AREA

Authors

  • Mara Regina Lemes De Sordi

Keywords:

evaluation of higher education, curriculum, learning in the health area

Abstract

This study will discuss the significance of evaluation of learning in higher education and its importance in innovative curriculum processes that propose to form professionals who are criticai, reflexive and, as such, more attune to contemporary demands of the job market.

Downloads

Download data is not yet available.

References

CHEPTULIN, A A dialética materialista: categorias e leis da dialética. São Paulo: Editora Alfa-Omega, 1982.

ESTEBAN, M.T. A avaliação no cotidiano escolar. ln: (org) Avaliação: uma prática em busca de novos sentidos. Rio de Janeiro: DP & A editora, 1999.

FREITAS,L.C. Crítica da organização do trabalho pedagógico e da didática. Campinas: Papirus, 1995.

GAIARSA, J.A O espelho magico: um fenômeno social chamado corpo e alma.12. ed. São Paulo: Summus, 1984.

GENTI Ll,P. Neoliberalismo e educação: manual do usuário. ln: SILVA, T.T. & GENTILl,P. (org) Escola S. A. Quem ganha e quem perde no mercado educacional do neoliberalismo. Brasília: CNTE, 1996.

HOFFMAN, J. Pontos e contrapontos: do pensar ao agir em avaliação. Porto Alegre: Editora Mediação, 1998.

LAWRENCE, J.H. & WAL TMAN, J. Avaliação de disciplinas. org. de Eda C.B. Machado de Sousa. Brasília: Universidade de Brasília, 1997. Curso de Especialização em Avaliação à Distância, v.2.

MORIN, E. Os meus demônios. Portugal: Publicações Europa-América LDA, 1995.

PERRENOUD, P. Avaliação: da excelência à regulação. Entre duas lógicas. Porto Alegre: Artmed, 1999.

Published

2000-12-31

How to Cite

Sordi, M. R. L. D. (2000). DEALING WITH THE PROBLEM OF THE ROLE OF EVALUATION OF LEARNING IN INNOVATIVE METHODOLOGIES IN THE HEALTH AREA. Revista De Educação PUC-Campinas, (9). Retrieved from https://seer.sis.puc-campinas.edu.br/reveducacao/article/view/407

Issue

Section

Articles