DEALING WITH THE PROBLEM OF THE ROLE OF EVALUATION OF LEARNING IN INNOVATIVE METHODOLOGIES IN THE HEALTH AREA
Keywords:
evaluation of higher education, curriculum, learning in the health areaAbstract
This study will discuss the significance of evaluation of learning in higher education and its importance in innovative curriculum processes that propose to form professionals who are criticai, reflexive and, as such, more attune to contemporary demands of the job market.
Downloads
References
CHEPTULIN, A A dialética materialista: categorias e leis da dialética. São Paulo: Editora Alfa-Omega, 1982.
ESTEBAN, M.T. A avaliação no cotidiano escolar. ln: (org) Avaliação: uma prática em busca de novos sentidos. Rio de Janeiro: DP & A editora, 1999.
FREITAS,L.C. Crítica da organização do trabalho pedagógico e da didática. Campinas: Papirus, 1995.
GAIARSA, J.A O espelho magico: um fenômeno social chamado corpo e alma.12. ed. São Paulo: Summus, 1984.
GENTI Ll,P. Neoliberalismo e educação: manual do usuário. ln: SILVA, T.T. & GENTILl,P. (org) Escola S. A. Quem ganha e quem perde no mercado educacional do neoliberalismo. Brasília: CNTE, 1996.
HOFFMAN, J. Pontos e contrapontos: do pensar ao agir em avaliação. Porto Alegre: Editora Mediação, 1998.
LAWRENCE, J.H. & WAL TMAN, J. Avaliação de disciplinas. org. de Eda C.B. Machado de Sousa. Brasília: Universidade de Brasília, 1997. Curso de Especialização em Avaliação à Distância, v.2.
MORIN, E. Os meus demônios. Portugal: Publicações Europa-América LDA, 1995.
PERRENOUD, P. Avaliação: da excelência à regulação. Entre duas lógicas. Porto Alegre: Artmed, 1999.