THE EVALUATION AND ITS INNOVATOR COMPONENT IN THE TEACHERS EDUCATION OF THE EXACT SCIENCE AND ENGINEERING AREA
Keywords:
Teachers Education, Evaluation Concepts, Learning EvaluationAbstract
This study systemizes the main ideas related to the field of learning evaluation - our specific, theme. Such ideas were brought by notable researchers, who work in the Exact Science and Engineering Area. These researchers, known as remarkab le professionals and teachers, were tnteryjwed through e-mail or in person, according to a guide questionary with a questions, in order to study the changes which should occur or are already occuring in the graduation courses of this Area, it is necessary to
understand the inevitable and urgent modificatíons that must take place in the field of learning evaluation.
Downloads
References
BORDIEU, P & CHAMPAGNE, P. Os excluídos do interior. In: NOGUEIRA, M.A. & CATANI. A (Org). Escritos da Educação. 3.ed. Petrópolis Vozes, 2001.
FREITAS, L.C.. Crítica da organização do trabalho pedagógico e da didática . Campinas, SP: Papirus, 1995.
GOERGEN, Pedro. A Avaliação Universitária na Perspectivas da Pós-Modernidade. In: Sobrinho, José Dias e Ristoff, Dilvo l (Orgs.). Universidade Desconstruída: avaliação institucional e resistência. Florianópolis, SC, Insular, 2000
KUENZER, A.Z. As mudanças no mundo do trabalho e a educação: novos desafios para a gestão. In: Ferreira, N.S. Carapeto (Org). Gestão democrática da educação; atuais tendências, novos desafios. SP: Cortez, 1998.
KUENZER, A.Z. O que muda no cotidiano da salas de aula universitária com as mudanças no mundo do trabalho? In: (CASTANHO, s & CASTANHO, M.E. (Org). Temas e textos em Metodologia do Ensino Superior . Campinas, Sp: Papirus, 2001.
MORINI E. Complexidade e transdisciplinaridade a reforma da universidade e do ensino fundamental Natal: EDUFRN, 1999.
PERRENOUD, P. A pedagogia na escola das diferenças: fragmentos de uma sociologia do fracasso 2. ed. Porto Alegre: Artmed, 2001.
PERRENOUD, P; PAQUAY, L; ALTED. M;CHARLIER,E (Org). Formando professores profissionais. Quais estratégias? Quais
competências? 2.ed., Porto Alegre, Artmed, 2001.
RICUPERO, R. A miséria do Brasil e do Mundo Folha SP cad B2, 2002, (03/02/02).
SORDI, M. R.L. Problematizando o papel da avaliação da aprendizagem nas metodologias inovadoras na área da Saúde. Revista de Educação PUC-Campinas, nº 9, p.52_65, dezembro 2000.