EDUCATION AS A WAY OF RE-ACQUIRING THE ETHIC VALUES IN THE CURRENT SOCIETY

Authors

  • Mauro Henrique dos Santos

Keywords:

Ethical Values, Society, Education

Abstract

This article has the purpose of inviting educators, including teachers, for a reflection on the role of
ethical values in the relationship among individuaIs, and their relationship with society in general. In the scope of relationship, both formal and informal education may be establíshed as an essential conduct in dísclosing the ethical-moral values, which, according to approaches by a number of authors, were neglected by the world society as well as by the school, resulting in the current moral crisis. Through the analysis of certain approaches on this subject, a perspective of solution for such a crisis was sought by educational means.

Downloads

Download data is not yet available.

References

BARRERE, A.; MARTUCCELLI, D. A Escola entre a agonia moral e a renovação ética. Revista Educação e Sociedade,

Campinas:Cedes, n.76, 2001

CARITA, A. Escola e Desenvolvimento Moral. Palestra apresentada no Encontro de Educação e Desenvolvimento Regional (Pensara Educação – Construir o Futuro). Loures: Portugal, 1996. Disponível em:

<http://www.apaginadaeducação.pt.arquivo/artigos/vo068.html>. Acesso em: 20 jun. 2001.

CASTANHO, M.E. A criatividade na sala de aula universitária. In: VEIGA. l.P.A.; CASTANHO, M.E. (Org.). Pedagogia universitária:

a aula em foco. Campinas, Papirus, 2000.

DEWEY, J. Vida e educação. São Paulo: Melhoramentos, 1973.

FAZENDA, I.C.A. Integração e Interdiciplinariedade no Ensino Brasileiro – Efetividade ou ideologia. São Paulo: edições Loyola, 1979.

FREIRE, P. Pedagogia da autonomia. São Paulo: Paz e Terra, 1996.

GOERGEN, P. Educação Moral: adestramento ou reflexão comunicativa? Revista Educação e Sociedade, Campinas: Cedes, n.76, 2001.

Published

2007-06-30

How to Cite

Santos, M. H. dos. (2007). EDUCATION AS A WAY OF RE-ACQUIRING THE ETHIC VALUES IN THE CURRENT SOCIETY. Revista De Educação PUC-Campinas, (22). Retrieved from https://seer.sis.puc-campinas.edu.br/reveducacao/article/view/194

Issue

Section

Articles