Occupationat therapy

teaching quality and the university life according to senior estudents

Authors

  • Paulo de Freitas Guimarães Pontifícia Universidade Católica de Campinas

Keywords:

occupationat therapy, teaching, universities, evaluation, students dropouts

Abstract

The presente work is part of a monography developed by the educational postgraduation program of PUCCAMP. Written as a summary it has, as a subject of study, the Occupationat Therapy course of the PUCCAMP University. By spreading it, we intend, to contribute for the improvemente of this course, as well as to present new data that will allow people to better analyze the pedagogical project of PUCCAMP

Downloads

Download data is not yet available.

References

CHAUI, M.S. Ventos do progresso: a universidade ad­ ministrada. ln: PRADO, B. Descaminhos da edu­ cação. São Paulo: Brasiliense, 1980. p. 31-56.

GUIMARãES, P.F. Terapia Ocupacional: qualidade de ensino e vida universitária, segundo percepção de seus concluintes de graduação. Campinas: PUCCAMP, 1993. 37P. (Mimeografado).

HUTCHINSON. Mobilidade e trabalho. Rio de Janeiro: Inep, 1960.

MAGALHÃES, L. V. Os terapeutas ocupacionais no Brasil sob o signo da contradição. Campinas, 1989. Dissertação (Mestrado em Educação) Universidade Estadual de Campinas, 1989.

. A evasão escolar no curso de terapia ocupacional da PUCCAMP. Campinas: PUCCAMP, 1990. 17p. (Mimeografado).

.Êxodo profissional: evasão escolar en- tre graduandos de terapia ocupacional no Estado de São Paulo. Campinas: PUCCAMP, 1991. 28p. (Mim­ eografado).

PIMENTEL, M.G.O. O professor em construção. São Paulo. 1992 169p. Tese (Doutorado em Educação) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, 1992.

PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DE CAMPINAS. Revisão curricular do curso de terapia ocupacional. Campinas: PUCCAMP, 1992. 82p. (Pro­ jeto)

. Readaptação da alteração curricu- lar do curso de terapia ocupacional. Campinas: PUC•- CAMP, 1992. 34p. (Projeto).

Published

1994-08-31

How to Cite

Guimarães , P. de F. (1994). Occupationat therapy: teaching quality and the university life according to senior estudents. Revista De Ciências Médicas, 3(2). Retrieved from https://seer.sis.puc-campinas.edu.br/cienciasmedicas/article/view/10676

Issue

Section

Ponto de Vista