A PESQUISA DISCENTE NOS CURSOS DE GRADUAÇÃO EM BIBLlOTECONOMIA E CIÊNCIA DA INFORMAÇÃO

Authors

  • César Augusto CASTRO Universidade Federal do Maranhão

Keywords:

Student's Research, Librarian Formation Course, Information Science- Student 's Research

Abstract

Discusses the importance of research developed by undergraduate students at Brazilian Library and Information Science Schools, pointing out the difJerent kinds and levels of
participation. The course 'sfinal monograph and the in-service training are also focused
as relevant research tools for students when searching for solutions to library and
information problems.

Downloads

Download data is not yet available.

References

ALVES, Rubem. Entre a ciência e a sapiência: o dilema da educação. São Paulo: Loyola, 2001.

BRASIL. Ministério da Educação. Plano Nacional de Educação. Disponível em: http//www.mec.gov.br/sesu/planograd.htm.Acessadoem 18jul. 2001.

CANDAU, Vera aria. Rumo a uma nova didática. 8. ed., Petrópolis: Vozes, 1996.

DEMO, Pedro. Saber pensar. São Paulo: Cortez, 2000.

FUNDAÇÃO GETULIO VARGAS divulga pesquisa mapa do fim da fome. Disponível em http//www.fgv.gov.br. Acessado em 18jul. 2001.

LIBÂNEO, José Carlos. Didática. São Paulo: Cortez,1994.

SOUZA, Paulo Natanael P. de e SILVA, Eurides Brito da. Como entender e aplicar a nova LDB (Lei N° 9.394/96). São Paulo: Pioneira,1997.

Published

2002-05-25

How to Cite

Augusto CASTRO, C. (2002). A PESQUISA DISCENTE NOS CURSOS DE GRADUAÇÃO EM BIBLlOTECONOMIA E CIÊNCIA DA INFORMAÇÃO. Transinformação, 14(1), 1–5. Retrieved from https://seer.sis.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/6428

Issue

Section

ARTIGOS