Scientific Research in Sustainability

Which Direction Should We Take?

Authors

  • Diego de Melo Conti Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-Campinas), Escola de Economia e Negócios, Programa de Pós-Graduação em Sustentabilidade https://orcid.org/0000-0003-1889-0462
  • Bruna Angela Branchi Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-Campinas), Escola de Economia e Negócios, Programa de Pós-Graduação em Sustentabilidade https://orcid.org/0000-0001-5312-286X

DOI:

https://doi.org/10.24220/2675-7885v5a2024e8862

Abstract

In the ongoing journey towards a more sustainable future, it is essential to pay attention to emerging themes that will shape this path. Sustainability has been constantly evolving, primarily driven by moments of ecological crises and social imbalances, where the scientific research plays a crucial role in promoting knowledge and awareness of the impacts of our actions on the planet and the society. 

Downloads

Download data is not yet available.

References

De Benedicto, S. C. et al. Sustentabilidade: um fenômeno multifacetário que requer um diálogo interdisciplinar. Sustentabilidade: Diálogos Interdisciplinares, v. 1, p. 1-24, 2020.

Organização das Nações Unidas. Transformando o nosso mundo: a Agenda 2030 para o Desenvolvimento Sustentável. Nova York: ONU, 2015.

Francisco, Papa. Laudate Deum: a todas as pessoas de boa vontade sobre a crise climática. Vaticano: Libreria Editrice Vaticana, 2023. Available from: https://www.vatican.va/content/francesco/pt/apost_exhortations/documents/20231004-laudate-deum.html. Cited: 1 abr. 2024.

Francisco, Papa. Carta Encíclica Laudato Si: sobre o cuidado da casa comum. Vaticano: Libreria Editrice Vaticana, 2015. Available from: https://www.vatican.va/content/francesco/pt/encyclicals/documents/papafrancesco_20150524_enciclica-laudato-si.html. Cited: 1 abr. 2024.

Published

2023-12-13

How to Cite

Conti, D. de M., & Branchi, B. A. (2023). Scientific Research in Sustainability: Which Direction Should We Take?. Sustentabilidade: Diálogos Interdisciplinares, 5. https://doi.org/10.24220/2675-7885v5a2024e8862

Issue

Section

Editorial