DIÁRIO FOTOGRÁFICO

UMA EXPERIÊNCIA UNIVERSITÁRIA DE ENSINO E APRENDIZADO

Authors

  • Paula Cristina Somenzari ALMOZARA PUC-Campinas

Keywords:

Artes visuais, Fotografia, Portfólio, Pandemia, Ensino remoto, Experiências de ensino

Abstract

This article presents the teaching and learning experiences in the university context of the Photography subject e taught in the Visual Arts course at the Center for Language and Communication at PUC-Campinas. This is an account of the possibilities of remote work that were developed due to the SARS-COVID-2 pandemic in 2020 and that affected - in a systemic way - the whole set of practical subject in the fi eld of visual arts.

Downloads

Download data is not yet available.

References

BLEDA & ROSA. “Um paseo pola memória ou como pensar a paisaxe”. In: SILVESTRE, Federico López; VILLAR, Virginia (orgs.). Paseantes, viaxeiros, paisaxes. Santiago de Compostela. Santiago de Compostela: Centro Galego de Arte Contemporânea. 2007. pp. 177-182.

CAUQUELIN, Anne. Arte contemporânea, uma introdução. São Paulo: Martins Fontes, 2009.

FREIRE, Paulo. Pedagogia da autonomia: saberes necessários à prática educativa. São Paulo: Paz e Terra, 1996.

MERVEILLE, Clara; PIOT, Adéral (realizadores). Crossroad of realities / Benoit Paillé - GTAV Project. Reportagem. Curta-metragem, 4min27seg. 2014. Acesso em 21 de janeiro de 2021. Disponível em: https://vimeo.com/90114353

REY, Sandra. “Por uma Abordagem Metodológica da Pesquisa em Artes Visuais”. In: BRITES, Blanca; TESSLER, Elida (organizadoras). O Meio como Ponto Zero - Metodologia da Pesquisa em Artes Plásticas. Porto Alegre: Ed. Universidade/UFRGS, 2002. pp.123-140.

DYER, Geoff. “Como fotografar a rua sem sair de casa”. Revista ZUM. São Paulo: Instituto Moreira Salles. Tradução do inglês de Donaldson M. Garschagen. 13 de abril de 2020. Disponível em: https://revistazum.com.br/zum-quarentena/fotografar-a-rua-sem-sair-de-casa/

Published

2023-03-03

How to Cite

ALMOZARA, P. C. S. . (2023). DIÁRIO FOTOGRÁFICO: UMA EXPERIÊNCIA UNIVERSITÁRIA DE ENSINO E APRENDIZADO. Série Acadêmica, 39(jan./dez.), 33–41. Retrieved from https://seer.sis.puc-campinas.edu.br/serieacademica/article/view/7538

Issue

Section

Artigos