DIÁRIO FOTOGRÁFICO
UMA EXPERIÊNCIA UNIVERSITÁRIA DE ENSINO E APRENDIZADO
Keywords:
Artes visuais, Fotografia, Portfólio, Pandemia, Ensino remoto, Experiências de ensinoAbstract
This article presents the teaching and learning experiences in the university context of the Photography subject e taught in the Visual Arts course at the Center for Language and Communication at PUC-Campinas. This is an account of the possibilities of remote work that were developed due to the SARS-COVID-2 pandemic in 2020 and that affected - in a systemic way - the whole set of practical subject in the fi eld of visual arts.
Downloads
References
BLEDA & ROSA. “Um paseo pola memória ou como pensar a paisaxe”. In: SILVESTRE, Federico López; VILLAR, Virginia (orgs.). Paseantes, viaxeiros, paisaxes. Santiago de Compostela. Santiago de Compostela: Centro Galego de Arte Contemporânea. 2007. pp. 177-182.
CAUQUELIN, Anne. Arte contemporânea, uma introdução. São Paulo: Martins Fontes, 2009.
FREIRE, Paulo. Pedagogia da autonomia: saberes necessários à prática educativa. São Paulo: Paz e Terra, 1996.
MERVEILLE, Clara; PIOT, Adéral (realizadores). Crossroad of realities / Benoit Paillé - GTAV Project. Reportagem. Curta-metragem, 4min27seg. 2014. Acesso em 21 de janeiro de 2021. Disponível em: https://vimeo.com/90114353
REY, Sandra. “Por uma Abordagem Metodológica da Pesquisa em Artes Visuais”. In: BRITES, Blanca; TESSLER, Elida (organizadoras). O Meio como Ponto Zero - Metodologia da Pesquisa em Artes Plásticas. Porto Alegre: Ed. Universidade/UFRGS, 2002. pp.123-140.
DYER, Geoff. “Como fotografar a rua sem sair de casa”. Revista ZUM. São Paulo: Instituto Moreira Salles. Tradução do inglês de Donaldson M. Garschagen. 13 de abril de 2020. Disponível em: https://revistazum.com.br/zum-quarentena/fotografar-a-rua-sem-sair-de-casa/